torsdag den 10. november 2011

Jule stemning i det lille hjem

Så er jeg næsten færdig med at pynte op i vores lille hjem. Det har taget lidt længere tid af komme på plads i år, da vi har byttet rundt på en del møbler i år.
( Engang imellem trænger man jo altså til lidt fornyelse... ) Nå, men jeg er efterhånden blevet tilfreds med resultatet alligevel, nu hvor mange af mine ting måtte affinde sig med en ny plads. Herhjemme plejer visse julepynt nemlig at faste pladser. Jeg har lavet en del julepynt selv i de sidste mange år, så undervejs i billede juleturen, skriver jeg lige hvis der er noget som jeg selv har syet eller lavet  :)
Er I også begyndt at pynte op til jul??

Sådan ser det ud hos mig i øjeblikket...

Mine små og store kræmmerhus i Greengate stil har jeg lavet i år.




Hr. Rensdyr har jeg lavet i år, det er den mørke af dem. Den anden er fra Maileg.






Julesokken her lavede jeg sidste år...

Dette kræmmerhus er kun 1 blandt mange forskellige som jeg har lavet igennem nogle år.



Her ser I min hjemmelavet figur Eivin, som jeg præsenteret igår for Jer.











Englen Ofelia har jeg lavet i år

Disse dame julestøvler og den lange julesok er fra november 2009, hvor jeg syede en del.


Denne kæmpe julemus har jeg lavet for 2 år siden


Dame julestøvlerne her er også 2 år gamle

Kalender pigen lavede jeg også for 3 år siden. Den er ungerne hel vild med, fordi at der er 24 store lommer på hendes kjole der bliver lagt guf i :)











6 kommentarer:

Diana`s sagde ...

hej tina..hold da op hvor ser det lækkert ud..det er nogle rigtige fine ting du har..og også selv har kreeret , her hos mig er der ikke pyntet op , jeg syntes det er for tideligt , jeg skal lige 14 dage længere frem, det er svært nok for mig at jule pynten skal tidlig frem i butikken forat jeg selv kan komme igang med at pynte..tænker også at min 4 årige dreng har svært ved at forstå at det ikke er jul nu!! :) i går aftes styrtede jeg ellers ind til panduro herning efter fimo ,10 min før lukketid..Det gik lige op for mig at jeg ikke kunne forlade huset for at gå i butikken da jeg var alene med junior..ja så planen var jo så at jeg skulle trylle med fimo..det blev ikke til det helt store , hmmm øvelse gør mester..hvor meget fimo har du brugt til en`figur og er den lavet af flere dele??.hej fra Diana

Anne O sagde ...

Hvor ser der hyggeligt og julet ud hos dig. De juledamestrømper du har syet er super duper fine ;0) God forjul! Knus Anne

Indretning og ideer i sommerhusstil sagde ...

Hold da op Tina der er blevet pyntet i det lille hjem og sikke mange fine juleting denne tid er bare så dejlig men her er jeg slet ikke nået så lang med at pynte op inu . De julestømpesko lavede jeg også nogen af for et par år siden :-)Knus Else
P.S har i fundet udaf hvor i skal holde jul

Anette sagde ...

Skal da lige love for du har fundet den store kasse frem, ja altså den med julepyntet.
Her i huset pyntes der den sidste dag i november, eller 1 søndag i advent,
Jeg synes det er fortidligt, at pynte nu, men smag og behag er heldigvis ikke ens.
God aften til dig og dine
Knus Anette

Lulufant sagde ...

Hej alle..

Jaaaa... jeg ved godt at jeg er tidligt ude i år, det er faktisk også første gang at jeg er SÅ tidligt ude... men va';) Jeg pynter normalt først op en uge før 1. søndag i advent. Så har jeg nemlig en uge til at gå at nusse med tingene i. Men da min søn Andreas var hjemme i sidste uge og han mente absolut at vi skulle pynte op i den kommende uge.. Så det gjorde vi så.. Her hjemme er de faktisk hel cool med det, altså børnene.. De ved godt at julen først for alvor sætter ind herhjemme den. 1. søndag i advent. I mellem tiden leger de kanetur med en mega kælk vi har stående i stuen. Med hensyn til julepyntet så er det her INGEN ting, jeg har 5 flyttekasser fyldt op til brisepunktet, men jeg har lært at begrænse mig lidt, men også kun lidt. Herhjemme kan det nemlig godt finde på at se ud som Gretrud' Sand's stue, fra The Julekalender..
Ha' en god dag til Jer
Knus Tina

Merethe sagde ...

Oi :) ja dette ble litt i tidligste laget for meg ;) men du så koselig da. jeg pynter litt til første søndag i advent også fortsetter jeg i hele desember og suller og til slutt er det full jul her hjemme. FInt å ha her sin måte å pynte på :) God helg. Merethe