mandag den 24. oktober 2011

Jule kræmmerhuse

Nu er der ikke så længe før julehyggen for alvor sætter ind. Så jeg har lavet nogle kræmmerhuse, som jeg snart skal pynte op med rundt omkring i huset. De er utrolig simple at lave og det tager ingen til med en symaskine. Alt hvad du skal bruge er : dine ynglings stoffer, vliseline med lim på den ene side og pyntebånd. Hvis du er interesseret i at lave nogle selv, kan du finde mønsteret nederst i bunden. Du kan forstørre skabelonen til den ønskede størrelse, men husk så også at der skal bruges mere stof til flæsekanten i længden.
Størrelsen på kræmmerhusets side ( folden) er 14 cm.
Klip mønsteret ud i vliseline og læg det oven på stoffet og stryg vliseline med limen nedad mod stoffet og klip kræmmerhuset ud.
Klip stof ud på 8 x 20- 22 cm ud til flæsekant. Fold flæsen på den lange side og sy løbesnor i, træk så i trådene så du syntes at det ser pænt ud. Læg nu fælsekanten ret mod ret på kræmmerhusets kant og sy. Fold flæsen op og sy eventuelt et bånd på.
Sy derefter kræmmerhuset sammen vangen mod vangen og vend bagefter, sy et bånd i flæsen så kræmmerhuset kan hænge. Nu er kræmmerhuset færdigt.

Rigtig god arbejds lyst  :)













7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wauuu dem er jeg da ret vilde med Tina lavede selv så mange af de kræmmerhuse til mit julemarked men alle blev solgt så har ikke et eneste selv :-( Super sammensætning Kram Else

Anna Berit sagde ...

Jamen der er da godt gang i juleproduktionen allerede, hihi! De er rigtig enkle og søde. Håber jeg får lavet nogle indimellem alle babytingene til vores barnebarn på vej...:) Knus

Lulufant sagde ...

Tak Else og Anna Berit
Et stort tillykke til dig Anna Berit, det bliver spændende med en lille ny, er det dit første barnebarn?
Else så må du igang igen ;) Jeg tror også at jeg skal sy lidt idag, for i de næste par dage får jeg ikke lige tid, så det må være nu at man skal være kreativ.

Knus mig

Maj-Britt Johansen sagde ...

hold da op hvor er de flotte :) du er vel nok en kreativ person Tina altid flotte og lækre ting du laver:))) knus Maj-Britt

Anna Berit sagde ...

Tak søde Tina. Ja, det er mit første "nyfødte" barnebarn og det er en pige. :) Jeg er dog så heldig, at vi også har et barnebarn, som vores svigerdatter havde i forvejen. Det er Noomi, den skønneste snart 4-årige pige, der fra første dag overtog vore hjerter 100%. :)
Jeg nyder at pusle med blonder, flæser, og alt det lyserøde jeg har lyst til...:) Har selv "kun" to dejlige drenge. knuz!

Lulufant sagde ...

Tak Maj-Britt det var sødt sagt af dig :)
Til Anna Berit
Det er også super hyggeligt at gå at små nusse med blonder og lyserødt, det er nok derfor jeg også er så vild med lyserød, for at der skal være lidt sukkersødt i hjemmet. Herhjemme er der jo "kun" drenge opg så 3 af slagsen, så jeg har ingen jeg kan være tøset med andet ind de ting som jeg laver, men det er også bedre ind ingen ting..
Rigtig god dag til Jer
Knus Tina

Linda sagde ...

Hej Tina, ej hvor er det flotte kræmmerhuse du har lavet, en fornøjelse :-)

Knus Linda