onsdag den 11. april 2012

House of Maileg

Igår var jeg et smut forbi den lokale genbrugsbutik og da jeg kom indenfor lyste mine øjne helt op, som var det juleaften. Der stod et rigtigt gammelt dukkehus lige foran næsen på mig. Dukkehuset i sig selv var bestemt ikke kønt, det var godt ramponeret. Men hvem ville ikke også være det hvis man havde 75 år på bagen ;D)))
I mit glædes lys, så jeg jo straks hvad jeg kunne bruge det gamle slidte dukkehus til. Mine Maileg kaniner og mus. Jeg har jo efterhånden fået lavet en del møbler til dem, men jeg har altid manglet et sted møblerne skulle være.. Men nu er min søgen forbi, for jeg har fået lavet det perfekte hus.
Det var godt nok besværligt at få gjort det rent og pænt, 3 lag gammelt tapet ( sjovt at se 3 forskellige stilarter tapet dukke frem det ene under det andet)..., gulvtæpper og en masse skidt skulle først tages af med vand og sæbe.. Men det var nu det hele værd.
Efter grundig afvaskning og tørring var det igår aftes klart til at blive malet. Jeg valgte at male det i søde pastel farver som der nu passer bedst til vores hjem.
Huset blev færdigt og der flyttede straks kaniner ind i boligen, så nu er det klart til indvielse...

Velkommen til 
House of Maileg











Der bor selvfølgelig mus på loftet :)











Sådan så dukkehuset ud før jeg gik igang.





Efter kærlig behandling fra mig :)





9 kommentarer:

Anonym sagde ...

wow!!! so pretty pretty pretty :))
xoxo dana

Camillaeli sagde ...

Hvor er det dog fint!!!!! Super flot arbejde.

Mette, FjellroMantikk ♥ sagde ...

wow so flott Maileghus!!!!Utruleg flink du er:)Mange skjønne møbler og dukker også.
Maileg in my ♥
Klem frå Mette.

Louise sagde ...

Neeej hvor er det blevet fint... Passer da lige til de søde kaniner og mus.. Så fin idé med musene på loftet, det gav et smil på læben :o)
Elsker at kigge med hos dig..
Knus Louise

Unknown sagde ...

Meeeen så fint Du gjort <3
Å va jag önskar att jag hittar nåt liknande, så jättegulligt ju :)
Önskar dej en jättego dag :)
Kram Fiddeli

mumi sagde ...

hvor er det flot!! sikke et arbejde men hold da op hvor er det fin!!!

Lulufant sagde ...

Tusinde tak alle sammen for Jeres søde kommentarer.. Engang imellem skal der bare en ide og lidt knofedt til at få noget til at blive pænt igen. Det er derfor jeg sådan elsker at finde loppefund.
Ønsker Jer alle en fantastisk dag :)
Knus fra Tina

Ann sagde ...

Hei koselig å lese din blogg. Ble så inspirert. Klem fra Ann

Unknown sagde ...

Im looking for one house to my, ups my daugther maileg figures :). I LOVE yours!! hugs from Portugal