onsdag den 4. januar 2012

Flag på snor og snor på Hurricane glas

I december 2011 købte jeg 2 hurricane glas i Kvilkly til bare 20 kr. stk. Jeg er bare så glad for dem, i julen havde jeg pyntet dem med sødt bånd og glaskogle. Men nu er julen overstået og vi er som sagt i et nyt spændende år. I en meget kort stund havde jeg kun bloklys i dem uden pynt, men jeg syntes hele tiden at der manglede noget der lige gjorde det sidste. Og da jeg havde lavet en hel del små flag af skrumpeplast, lod jeg ideen fører sig videre til mine hurricane glas.
Jeg har brugt 13 flag af skrumpeplast, ( 13 er jo mit ynglingtal, så selvfølgelig skulle det være lige det antal flag  :) ), og sat dem i en lille ring lavet af messingsnor. Derefter har jeg ellers bare snoet en lang messingtråd/snor som jeg har lagt 4 dobbelt så det holder. Efterhånden har jeg så sat de små ringe med flag ind i den lange messingsnor/tråd og så snoet lidt videre og så et nyt flag, og så videre og videre.. Til sidst har jeg afsluttet med et lille hjerte også lavet af skrumpeplast som derefter er blevet malet med guld/kobber maling. For lige at afslutte det pænt. Så nemt og enkelt kan det gøres.












5 kommentarer:

Anne O sagde ...

Så fint, så fint! Vil gerne i lære ;0) Knus Anne

tina1969 sagde ...

Godaften
Det ser simpelthen så fint ud. Har du evt. Nogle flag du sælger ud af?
Mvh Tina

Indretning og ideer i sommerhusstil sagde ...

Ja Tina måske vi skal have nogen ting med op til Anne i Marts så vi kan komme i lære og være kreativ "bare lidt"De er så fine.Knus Else

Lulufant sagde ...

Tak Anne :)
Jeg skal nok lære dig et par fif til marts hvis du har lyst..

Tak Tina1969 :) Jeg har brugt hvert og et flag, men jeg er sikker på at du snildt kan lave nogle selv. Det er simpelthen så nemt, man skal jo kun klippe et flag ud i skrumpeplast og så tusche på det...

Tak Else. Ja, det kunne være hyggeligt med vores egen lille workshop..

Knus Tina

Guldloks moster sagde ...

Hvor ser det fint ud.
Knus Lotte