onsdag den 5. oktober 2011

Ny båndholder

For et stykke tid siden viste jeg Jer en kasse som jeg havde købt på loppemarkedet som jeg ville bruge til mine bånd, men den kunne og kan jo ikke rumme alle mine flotte bånd. Så jeg har søgt lidt rundt på nettet for at finde en båndholder. Men jeg fandt ikke nogle som jeg blev helt tilfreds med, så jeg har taget lidt fra hver rundt omkring og sammensat denne fine båndholder, som jeg selv har lavet. Jeg har lavet den af en gammel træhylde, hvor pladen egentlig skulle bruges til hylde. Og så har jeg ellers været igang med stiksaven, slibepapiret og så har den fået en enkelt gang hvid maling, så man stadig kan se træets årer igennem. Det syntes jeg nemlig er pænt, når man stadig kan se at det er træ, man har lavet det ud af. Brian blev sendt afsted til Silvan, hvor han købte en rundstok som jeg kunne skærre i mindre stykker, så det ville passe til holderen. Efter malingen var tør, pyntede jeg den øverste kant med et målebånd, som jeg malede på med en Uni Posca. På den måde kan jeg altid måle og klippe korrekt af i cm. Og for at båndholderen skulle passe med min anden kasse til bånd, malede jeg det samme motiv på min båndholder her. Du kan se hvordan den anden båndkasse ser ud HER.






God aften til alle Jer derude  :)



8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wauuuu siger jeg bare den er da for sej.Stod faktisk lige igår og kiggede på den fra Tilda den er lige magen til :-) pris 149,-Der er da en lille håndværker i dig også søde.Knus Else

Maj-Britt Johansen sagde ...

neeeeeeeeeeej hvor er du god :) den er da super fin og sikke flotte bånd du har kreativiteten længe leve HURRA knus Maj-Brit

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Solvejfire sagde ...

ja det er rart at være kreativ og handy :) og det med at ens bånd ligger og roder, kender jeg også til. Jeg må bare tilstå, at jeg købte den fra Tilda :s

Anette sagde ...

Ejjjj, hvor er den fin.
God ide:-)
Jeg synes altid der er rod i bånd og blonder selvom, man forsøger at holde orden på det.
God aften til dig og dine
Knus Anette

Lulufant sagde ...

Tak alle sammen :) Den var faktisk ikke så svær at lave. Godt 3 timer fra start til slut, så det var ikke så slemt. Den for Tilda er også rigtig sød og ja det er blandt andet den jeg har hentet noget af min inspiration fra. Mit øverste bræt er bare den anden vej, jeg ville også gerne havde haft et lille håndtag i , lige som på en pose. Men det må blive på den næste. Så nu har jeg ihvertfald sparet 150.- kr. eller mere for dem jeg tjekkede ud var ret så dyre. Så hvis man har mod og mulighed er der mange penge at spare, hvis man kan leve med små ujævnheder, men det er jo lige det jeg netop godt kan li' at man kan se at det er home made..

Stort knus til alle Jer.
Knus fra mig
Tina

Anonym sagde ...

Ja Tina hvor der er sparet er der tjent :-)og Alt behøver jo bestemt ikke at være købt færdigt jeg fik så den ide at lave en til alt mit gavepapir som også trænger til at komme iorden.Så nu går manden og jeg igang med denne fælles opgave :-)Kram Else

Lulufant sagde ...

Det var en fin ide' Else. Ligesom dem de har i br til deres gavepapir. Så skal den bare være en del længere.. men det ville helt sikkert se vildt godt ud. Tror sku også at jeg vil lave sådan en, så kan mit håndtag komme på der. ;D))) Og så krøller det heller ikke som det kan gøre i den trådkurv jeg har dem i... Hmmmm... ellers krøller de bare fordi kurven er propfyldt. Jeg har lige et design i tankerne, så jeg er med på din ide' Else.. Det bliver spændende at se hvordan din kommer til at se ud.

Knus mig