torsdag den 13. oktober 2011

Et musehjem

Hvis du ikke lige ved hvad du skal bruge en gammel cigarkasse til, så er der et lille forslag her. Jeg har lavet et lille musehjem til mine Maileg mus. Nu elsker jeg jo Maileg og de små mus er så søde at have stående her op til jul. Den er lavet af en gammel cigarkasse som jeg har fra loppen. Dem kan man sagtens finde rundt omkring på loppemarkederne, eller måske har du en i gemmeren eller har arvet en af slagsen.

Jeg har lavet min lidt om, da låget var meget stort med en lille bitte lås på. Så jeg skilte toplåget fra hinanden og limede det på selve kassen så den så bredere ud. Derefter har jeg givet cigarkassen en tynd lag hvid maling, godt blandet op med vand så den så lidt ældre og lysere ud. På for kanten har jeg malet et lille skilt med ordet "cigars" på. Man kunne sagtens gøre det nemmere for sig selv og printe et labels ud hvor der stod cigars, ( men min printer virker ikke), så jeg måtte igang med en pensel istedet. Bagefter syede jeg en lille hovedpude og dyne til cigarkassen. Ideen er jo ikke helt min, da man allerede kan få den originale Maileg cigarkasse med mus i. Men hvis man vil sparre lidt penge er denne her måde jo helt oplagt og det er uden tvivl også noget ens børn ville syntes var hyggeligt at lave. Så kan de dekorere cigarkassen som de syntes og derefter sætte deres små yngling dyr op i, for det behøves jo nødvendigvis ikke lige være Maileg mus.
Håber at I kan bruge ideen  :)








5 kommentarer:

Maj-Britt Johansen sagde ...

nej hvor er de søde ,ser næsten ud som om de kan lide deres nye "hjem"
knus Maj-Britt

Ditte sagde ...

Der bor de da så godt, de små nuttede ostespisere;)

Anonym sagde ...

Smiler du er geniale søde jeg har også lige bestilt 2 af de mini maileg julekaniner hos Himmelfryd.Kram Else

Anette sagde ...

Hej Tina.
Så sjov en ide og
hvor er det nogle søde billeder.
Dem kan du godt bruge til julekort :-)))
Knus Anette

Lulufant sagde ...

Tak I dejlige mennesker :) Ja, det ville være en super ide' Anette med julekort, hvis min pokkers printer bare duede :O))))
Knus fra mig
Tina