fredag den 27. april 2012

Hjemmelavet vogn

I påsken var jeg i sommehus og og der lavede jeg som altid et stop ved Nygårdens Gårdbutik, de har et meget stort udvalg af Maileg. Har faktisk ALDRIG set en butik med så meget Maileg, de har alt. Nygårdens Gårdbutiken er absolut et besøg værd, hvis man alligevel er på de kanter...
Jeg har længe ønsket mig Maileg's barnevogn og da jeg så, at de havde den nye model var jeg solgt til stanglakrids. Og hjem kom den da også... Men jeg syntes nu at den var MEGET lille , ( jeg ved ik hvorfor, men jeg kan godt li' når tingene bliver lidt større end normalt ) Og så har jeg også flest af de store kaniner og dem kan jeg altså ikke få presset ned i Maileg's lille model.
Så kort efter vi kom hjem begyndte jeg straks at lave vognen i en større model, dog uden en kaleche. Jeg har lavet den af MDF plader, lim og søm. Derefter har jeg malet den i en blå/grøn farve og malet blomsterne på med en meget lille fin pensel med rød maling. Jernstængerne/stativet har jeg taget for en af mine gamle porcelænsdukker. Stativet har jeg rettet ud og derefter formet det på ny og sat det ind i en lille rest træpind jeg havde tilbage.
Jeg har taget "lidt" billeder af min vogn fra forskellige vinkler og nogle med den orginale Mailegvogn ved siden af, så I bedre kan fornemme og se størrelses forskellen.
Jeg er ihvertfald blevet tilfreds med resultatet og nu kan der sidde rigtig mange kaniner oppe i den.




























4 kommentarer:

Maj-Britt Johansen sagde ...

Hej Tina
Du er da bare SÅÅÅÅ dygtig man kan næsten ikke se forskel,rigtig sød vogn og selvfølgek´lig lige dine farver Knus Maj-Britt

Lulufant sagde ...

Tusinde tak Maj-Britt :) For de søde ord. Jeg elsker altså også bare at lave sådan noget hvor man kan bruge hænderne. Og ja, det ER nemlig lige i mine farver, så man kan jo slet ik lade vær'..
Håber at postmanden kommer med min pakke fra dig idag, glæder mig sådan til at se brødkassen "live" :) :) Var lige inde på din webshop igen, den er da også SUPER flot i den æblegrønne. Den så jeg slet ik da jeg bestilte hos dig. Den skal nok også blive et hit :)
Stort knus fra mig
Tina

angie sagde ...

wow, ein toller "zweit-wagen"!!!sie sind sehr geschickt! und so mancher mann könnte sich ein beispiel an ihren handwerklichen fähigkeiten nehmen! liebe grüße von angie

Katka sagde ...

Hi Tina.

Your blog is great inspiration for us- you know it, we appreciated you as a Versatile blogger. Award you can pick up on our blog. Have a beautiful day!

Your Kate and Dadka