søndag den 24. november 2013

Nissepar 2013

Hej derude længe siden... meget længe efterhånden.  Men jeg har været et helt andet sted mentalt, vi har fået vores største søn udredt som fik en del diagnoser bland andet - Infantil autist og ADHD samt nogle andre diagnoser som har latinske navne. Vi var selvfølgelige glade som forældre at endelig at få vores " mistanke " bekræftet, men også en kæmpe pille at efterfølgende at skulle sluge.. Og nu er det så blevet vores mellemste søns tur til en udredning. Må indrømme at mine tanker og nærværdet omkring min blog her har overhovedet ikke været tilstede. Familien først og fremmest.
Idag har lysten dog været her- solen skinner, så måske derfor man har lidt energi.
Når jeg går i tænkeboks, graver jeg mig ned i min egen hule- min kreative hule, der finder jeg lindring og hvile. Så det er der så kommet disse 2 nisser ud af.
Nisserne er lavet af hvid fimoler og de blev skabt for godt over 1½ mdr. siden. Jeg elsker jo Maileg og har igen lavet mig inspirere af deres nisser. Mine er dog stadig en hel del anderledes, for jeg ville lave min egen version af hvordan jeg ser en nisse. De er ret så høje hele 43 cm. så der skulle en del fimoler til. Jeg laver først skelettet af mega tændstikker ( brugt Greengate´s som er i en høj dåse ca. 15 cm. høje ) ståltråd og grillpinde. Dernæst bygger jeg ellers bare nissen op og retter til, former og bliver ved til jeg er tilfreds. Bagningen var lidt af en udfordring da de jo er for høje til at kunne stå i ovnen, så jeg måtte lave en "seng" af sølvpapir og bagepapir og så ligge dem på det. De fik 35 min i ovnen på 135 grader. Blev afkølet og derefter malet som jeg ønskede dem og lakeret. Og vupti vupti så havde jeg så 2 unikke kæmpe nisser.
I kan se på billederne hvordan de så ud inden de blev malet.




































Follow on Bloglovin

Follow on Bloglovin

8 kommentarer:

House of Silver sagde ...

Hold da op!!!!!! - hvor ER du dygtig. Jeg tror ikke jeg har set flottere nisser i hele mit liv - og jeg har set nogle stykker :-) DU er en hel kunstner. Jeg er imponeret!!! Har du overvejet at udstille og/eller sælge dem? Jeg tror virkelig, at der vil være salg i dem. Meget, meget flot.

Læste også hvad du havde skrevet om dine børn :-( DET MÅ VÆRE HÅRDT, ingen tvivl om det, og selvfølgelig er fokus et andet sted end på din blog. Det er naturligt. Pøj-pøj med det. Håber på det bedste for dig og familien.
Knus og god søndag fra Jeanette

Unknown sagde ...

Hej Tina
Ja det er en stor mundfuld at sluge, vores børn er jo vores et og alt vi ønsker jo bare at vores børn har det godt og trives. Nu gælder det bare om at I holder sammen og kommer videre så hverdagen igen bliver overskuelig for jer.

Det er godt du har din hobby, at slappe af til. Og du er utrolig dygtig sikke søde nisser du har fået lavet dig, dem kan du godt være stolt af :).

En søndagshilsen fra Vera

Unknown sagde ...

Meravigliosi i tuoi personaggi!!

Diana`s sagde ...

kære Tina...
sikke en mundfuld for jer lige pt...når det er sagt så skal tiden nok arbejde for jer ,ud over mine blomster :) arbejder jeg til dagligt med borgere med infantil autisme og ADHD bla og i skal vide at der er mange muligheder for hjælp.
så fat mod.:)

Dine nisser er fantastiske, jeg husker også nogle fra sidste år , jeg susede ind og købte fimo ler til den store guldmedalje, og tja det har lagt lige siden ha ha .
Du er simpelt hen bare en ener`utrolig kreativ, gid jeg kunne modelere en nisse som du.

Frk Tilde sagde ...

Hej Tina
Hvor ER de smukke dine nisser, du er helt fantastisk dygtig - jeg kunne godt bruge nogle af dine evner :-)

Jeg har selv en søn med ADHD - det er et chock at få sat en diagnose på ens barn - også selv om man godt vidste at der var noget galt. Det at se det sort på Hvidt er bare så virkeligt. MEN når I nu hat diagnosen åbnes en masse døre i systemet og der er rigtig meget hjælp at få. HUSK at melde jer ind i ADHD-foreningen, og benyt jer af de fantastiske kurser de udbyder:-)
Held og lykke, jeg vil tænke på jer <3

Madame Gori sagde ...

Hej
som sagt ... dine nisser er fantastiske -wauu
Og ja familien kommer først.
Knus
Madame Gori

Lulufant sagde ...

Først en kæmpe stor tak til Jer som har skrevet så varme beskeder til mig her og på min mail. Jeg bliver så rørt. Og hold da op hvor er det bare rart at høre at der er andre med samme slags problematik i hverdagen som vi også oplever. Og tak for de mange opmuntrende ord fra Jer. I kan tror jeg vil drage nytte af hver og een af dem. Jeg håber at det ville være okey hvis jeg skriver til dig Diana´s og Frk Tilde lidt mere personligt på eventuelt en mail ?? Jeg vil nemlig mægtig gerne lære både mere at kende både med - hvordan det er for Jer at have et barn med ADHD og dig Diana, hvis jeg må spørge dig til råds også. Det ville betyde så meget for mig, for Tobias og os som familie.
Igen en KÆMPE tak for Jeres alle sammen utrolig varme og rosende ord som fylder mit hjerte med glæde.
Tusinde tusinde tak.
Mange tanker her fra mig
Tina

Chuyên trang đi Mỹ sagde ...

Khám phá Rock xuyên thời đại tại West Hollywood, California USA
Du lịch Austin Mỹ, sự quyến rũ lạ thường
Mẹo du lịch phía Nam California USA Mỹ
Khám phá Celebrate St. Patrick's Day USA Hoa Kỳ
Thác Niagara của Bắc Mỹ
5 cuộc đua Marathons ở USA
Kinh nghiệm mua vé máy bay đi Mỹ
Du lịch Rockefeller Center New York City
Điểm danh những hotel cho chuyến du lịch ngoài trời ở Mỹ
Khám phá phiêu lưu Oregon USA Hoa Kỳ