lørdag den 19. marts 2011

Forårs stemning og Hurra..

Solen skinner så flot idag, så jeg kom i total forårs stemning midt i alt sneen, som stadig ligger som et fint lille tæppe over græsset.
Og så er det idag min hund Fanta bliver 5 år. Hun er verdens bedste hund, hun er så god som dagen er lang og min trofaste følger :D)
Flagene har jeg selv lavet/ eller lavet om. De er oprindelig købt hos Søsterne Grene til 19 kr. stk. Men de så slet ikke sådan her ud som mine nu gør. Knoppen var rød og flaget var i almindelige farver.
Jeg har syet nye flag af stribet og prikket stof og derefter så pyntet med blondebånd. Knoppen har jeg slebet helt ned og givet den en omgang tynd hvid maling. Og så har jeg slebet kanterne med sandpapir så flagene ser lidt slidte ud.

Dejlig forårs lørdag til Jer alle
Knus Tina

5 kommentarer:

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anette sagde ...

Hej Tina. Når du maler m farvetest giver du så lak bagefter?? For så vidt jeg ved er de uden glans?? Kan jeg få farvekoden på den grønne maling?? Knus Anette

Lulufant sagde ...

Hej Anette :)
Nej jeg har ikke givet dem lak bagefter, jeg er ikke så vild med når de skinner for meget, jeg syntes at de bliver mere plastik agtig at se på...( mere ind de er i forvejen) Men det er bare min smag..
Jeg kan desværre ikke give dig farvekoden på den grønne som jeg har malet æggene med, da jeg selv har blandet den af min egne lærredes akrylfarver.. Men den har præsic samme farve som den grønne kop med de hvide prikker på.. Håber at det hjælp lidt ;D))
Til Susi
Ja, jeg var også henne i Panduro og kigge på de RIGTIGE gåseæg, da jeg besluttede at jeg ville lave nogle påskeæg.De rigtige gåseæg er bare så flotte.. Men med 3 drenge i huset, tog jeg det sikre valg at tage dem i plastik, så de kunne tåle at ryge på gulvet.. ;D)
Det er også så hyggeligt at male æggene, så jeg købte nogle ekstra pakker plastik æg, bare i nr. mindre, de har den samme str. som gåseæggene. De første æg jeg malede var nemlig større ind gåseæggene.. Så nu kan jeg hygge mig med med yderlige 8 stk. æg.
Knus Tina

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Lulufant sagde ...

Til Susi
Helt iorden ;D))
Ov ja,..det har du nok ret i at man kan gøre sådan.. Tænkte bare ik lige på det, da jeg altid selv plejer at blande mine farver i den ønskede farve.
( Når man har malet i så mange år, ved man på rygmarven, hvordan man finder frem til den korekte farve, som man ønsker. Og så tænker man jo ikke lige over farvekoder.. desværre :O)))
Så det var en SUPER ide' :)
Og god fornøjelse med æggene..
Knus Tina