mandag den 19. august 2013

Min helt egen slikautomat

Jeg har ALTID været fascineret af slik automater og jeg har kigget læææænge efter nogen ( faktisk i mange år ) efter dem på loppemarkederne, har også støt på nogle få i årens løb, men de har været så ekstrem dyre og kæmpe store så jeg hverken havde pengepung ej heller pladsen til dem. MEN som sagt i starten af Juli mdr. var jeg på et loppemarked i Vig og der fandt jeg denne ældre skønhed, bog ikke lige i lyseblå men i den gammeldags røde farve. Kuplen er af glas og resten er af metal og så tager den gamle 25 øre, jaa nemlig de helt store dem med hul i. Ren hygge :) Meeen den kan nu også tage 50 øre, 2 kr og selv 10 kr.  Men da jeg ikke er til den traditionelle røde farve, valgte jeg med det samme af spraymale den med en Belton spraydåse i den fine lyseblå farve så nu passer den helt perfekt ind i mit pastel univers. Oprindeligt skulle der jo nok tyggegummi i, men jeg har valgt at sætte disse mint kugler i, som passer så fint til resten af mit hjem og til Greengate med deres lyse pastel grønne og lyserøde farver. Ungerne er helt tosset herhjemme med slik automaten så den bliver flittigt brugt, selv min bedste veninde Sisse kom på besøg for at se vidunderet og hun var lige så begejstret som både ungerne og jeg syntes at være. Så jagten gik bagefter med at finde en slik automat mere til min veninde og det lykkes.. Dernæst fik Sisse så inspireret hendes nabo til at få sådan een også    :D Så nu er der vist gang i den helt store slik automat mode.. hø hø..  Og hvem ved hvad det fører til .. Men den er nu også HELT vildt hyggelig og nostalgisk og jeg er lykkelig for endelig fandt jeg lige den jeg søgte og til den nette sum af 40 kr. wuooohuuuu... elsker når man gør et godt køb :)




















Follow on Bloglovin

7 kommentarer:

MilleVanille.blogspot.com sagde ...

den er rigtig smuk Tina, med alle sine krummelurer :-) flot lyseblå farve

GitteBlinkilde sagde ...

Jeg er vild med din slikautomat - den er smuk - herlig og tiltrækkende :-)

Unknown sagde ...

Le tue foto sono una delizia per gli occhi!!
Bellalullo

Anonym sagde ...

A wonderful item!!! Or a smukke ting ;-))
And beautiful pictures!

Knus, Birgit

Unknown sagde ...

Beautilful colours and pillows. Love your blog.

evelyne-home-interiors.blogspot.pt

Unknown sagde ...

Hej, jeg syns din slikautomat pynter virkelig meget :) ...
drømmer også om en til mit barnebarn ...ved du hvor man kunne købe en?

Hilsen ...Barbara

Carmen Country sagde ...

Buongiorno ciao Tina,
ho trovato il tuo blog curiosando su pinterest, caspita che bello, mi piace ogni cosa che hai creato, l'arredamento, i colori pastello che io adoro, in particolare il distributore caramelle ...lo sto cercando da tanto tempo...ma di questa misura è molto difficile trovare!!!
Hai molta creativita'...Complimenti...mi sono iscritta nei tuo Follower!!!
Grazie per farci vedere il bello delle cose!!!
a presto...Carmen