fredag den 11. april 2014

Brød bagt i skål

Jeg har i mange år haft disse fine lyseblå skåle fra Ib Laursen, har både en i lille og en i stor. Jeg bruger dem blandt andet når jeg laver pandekager. Bruger også skålene til at bage i, eller til salat, blomster eller andet som man nu lige kan komme på. Hæletuden er det, som jeg godt kan li´ved disse skåle og den store hank, så man kan tage godt fat i skålen.
Jeg har haft min mindste søn hjemme i dag og vi har hygget os med at bage brød i skålene. Opskriften er meget nem, det er nemlig den samme som står uden på Amo´s hvedemel til franskbrød. Jeg laver tit en lidt anden variation, som I kan se på det flade brød. Det flade brød har jeg drysset med ekstra stort havsalt og rosmarin, hvorefter jeg har prikker huller i brødet med fingerne, smagen minder meget om Naanbrød og det smager skønt til aftensmaden.
Er gået lidt amok med kameraet, da jeg vil vise Jer hvor nemt man kan lave en sydhav-stemning, som kan bruges til både hverdag og til et festbord. Et lille brødbord/ opstilling i etager midt på bordet.. ja.. hvorfor ikke. Syntes det ville være så smukt og stemningsfuldt. Man kunne pynte bordet med olivenblade og smukke krystalglas og porcelæn i smukke grå/lyseblå toner. Kan I se det for Jer ??
Jeg kan!!
Hvis I ikke lige har en Amo hvedemels pose i nærheden, kan I altid finde alle deres opskrifter lige HER



















Follow on Bloglovin